7 Temmuz 2020 Salı

Haftalık Ödevler


  1. Dünyada Havayolu Taşımacılığı 08.07.2020 Sunum Yapıldı--> Anlatıldı Kübra Koç
  2. Avrupa’da Havayolu Taşımacılığı 13.07.2020 Sunum Yapıldı--> Anlatıldı Sebahat Yapısı 
  3. Türkiye’de Havayolu Taşımacılığı  16.07.2020-->Anlatıldı Süleyman Kaya
  4. Havayolu İşletmelerinin Ekonomik Özellikleri 21.07.2020-->Anlatıldı Büşra Yavuz
  5. Havayolu İşletmelerinin Sektörel Özellikleri 28.07.2020--> Anlatıldı Metehan Avcı
  6. Havayolu Taşımacılığına Etkileyen Faktörler 21.07.2020-->Anlatıldı Feyza Kaleli
  7. Havayolu Taşımacılığının Ekonomik Etkileri 22.07.2020-->Anlatıldı Fırat Koç
  8. Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Yapısal Sorunlar 22.07.2020--> Anlatıldı Bihter 
  9. Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Uluslararası Sorunlar  23.07.2020--> Anlatıldı İbrahim Oğuzer Bayar
  10. Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Havayolu veya Uçakla ilgili Sorunlar 23.07.2020-->Anlatıldı Musa Gök
  11. Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Borçlanma ve İflas Kaynaklı Sorunlar 28.07.2020-->Anlatıldı Çağtay Çalışkan
  12. Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Vergi Sorunları ve Para Birimi Sorunları 28.07.2020-->Anlatıldı İlhan Hakverdi
  13. Havayolu Taşımacılığında Varlık Kaynak Yapısı Üzerine Etkili Faktörler 29.07.2020-->Anlatıldı Yıldız Güven
  14. Havayolu Taşımacılığında Varlıklar  29.07.2020
  15. Havayolu Taşımacılığında Kaynaklar 04.08.2020--Anlatılmadı Ömer Faruk Kocabaş
  16. Havayolu Taşımacılığında Finansman İhtiyacı ve Finansal Planlama 05.08.2020-->Yağmur Şahin
  17. Havayolu Taşımacılığında Finansman Kaynakları: Özkaynaklarda Finansman 06.08.2020-->Anlatılmadı Yasemin Çetin
  18. Havayolu Taşımacılığında Finansman Kaynakları: Yabancı Kaynaklarda Finansman 06.08.2020-->Anlatıldı Bekir Erdem Baykal
  19. Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Türkiye 11.08.2020-->Anlatıldı Faruk Değirmenci
  20. Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Kuzey Amerika 11.08.2020
  21. Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Avrupa 11.08.2020
  22. Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Asya 11.08.2020
Vize Sınavı-05.08.2020
Final Sınavı-12.08.2020

29 yorum:

  1. Oğuzer Bayar
    Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Uluslararası Sorunlar

    YanıtlaSil
  2. Fırat Koç
    Havayolu Taşımacılığının Ekonomik Etkileri

    YanıtlaSil
  3. FEYZA KALELİ
    Havayolu Taşımacılığını Etkileyen Faktörler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. Havayolu taşımacılığında ticari jet uçaklarının %40'ından fazlası Amerikan üreticilerinin Amerikan havayollarina teslim ettiği uçaklardan oluşmaktadır. Bu uçakların kaçı karşılanamayan siparişlerin geciktirilmesinden oluşmaktadır?
      A) 5/2
      B) 3/20
      C) 1/3
      D) 5/6

      Cevap: C

      2. 1. Ekonomik gelişme
      2. Enflasyon
      3. Havayolu karlılığı
      4. Endüstrinin dönemselligi
      Yukarıdakilerden hangisi/hangileri havayolu tasimaciligini etkileyen faktörler içinde yer alır?
      A) Yalnız 1
      B) 1 ve 3
      C) 2 ve 3
      D) Hepsi

      Cevap: D

      3. "Havayolları, kapasitelerini arttırabilmek için uçak sipariş ederler. Daha eski ve daha az verimli olan modelleri yenilemek için de yeni uçak satın alma yoluna gidebilirler."
      Aşağıdaki faktörlerden hangisi açıklanan konuyla ilişkilidir?
      A) Uçak yenileme
      B) Enflasyon
      C) Filo Kapasitesi
      D) Havayolu Karlılığı

      Cevap: A

      4. Havacılık sektörünün hızlı bir gelişim gösterdiği son 50 yılda sektörel büyüme üzerinde çeşitli etkenlerden kaynaklı, daralma ve duraklama dönemleri olmuştur ancak hava trafiğini neredeyse tamamen durma noktasına getirecek kriz aşağıdakilerden hangisidir?
      A) Sars
      B) Covid-19
      C) İkiz Kuleler Saldırısı
      D) 2008 Küresel Krizi

      Cevap: B

      5. Covid-19 krizi döneminde, Uzakdoğu-Asya bölgeleri başta olmak üzere dünya geneli hava taşımacılığı yolcu gelirleri 2020 yılı ilk çeyrekte yüzde kaç azalmıştır?
      A) %20
      B) %25
      C) %30
      D) %40

      Cevap: A

      Sil
  4. Burak Oğulcan Yılmaz
    HAVAYOLU TAŞIMACILIĞINDA VARLIKLAR

    YanıtlaSil
  5. Kübra Koç 08.07.2020
    Dünyada Havayolu Taşımacılığı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1) Havayolu taşımacılığında ilk full kargo taşımaya ne zaman başlanmıştır?
      A) 1949
      B) 1951
      C) 1955
      D) 1957

      2) Aşağıdakilerden hangisi hava ulaştırmasının dolaylı istihdam sağladığı alanlardan biri değildir?
      A) Yakıt İkmal
      B) İkram Hizmetleri
      C) Seyahat Acentaları
      D) Uçak Üreticileri

      3) Havayolu taşımacılığının en çok yapıldığı ülke hangisidir?
      A) İngiltere
      B) İspanya
      C) ABD
      D) Qatar

      4) I. ABD
      II. Singapur
      III. Japonya
      IV. Bangladeş
      Yukarıdakilerden hangisi elektronik eşya taşımacılığını en çok kullanan ülkelerdendir?
      A) I, II
      B) I, II, IV
      C) II, IV
      D) I, II, III

      5) Aşağıdaki tarihlerden hangisinde ilk jet yolcu uçağı hizmet vermeye başlamıştır?
      A) 1951
      B) 1957
      C) 1969
      D) 1971

      Sil
  6. Büşra Yavuz
    Havayolu İşletmelerinin Ekonomik Özellikleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.İşletmelerin fiyat rekabetini tercih etmemelerindeki neden nedir?
      a.Karşılıklı bağımlılık
      b.Fiyat kararlılığı ve fiyat dışı rekabet
      c. Birleşmeler yoluyla büyüme
      d.Sektöre girişte yüksek engeller

      2. Havayolu işletmelerinin ölçek ekonomisi kullanmasının nedeni nedir?
      a.Rakiplerine karşı avantaj elde etmek.
      b. Pazarda büyük pay elde etmek
      c.Birim maliyetleri düşürmek
      d.Filosunu genişletmek

      3. Serbestleşme öncesinde filoya uçakları nasıl katmışlardır?
      a. Banka aracılığı ile kiralama
      b. Sigorta şirketi aracılığı ile kiralama
      c. Hem banka hem de sigorta şirketi aracılığıyla kiralayarak
      d. Satın alarak

      I. Reklam faaliyetleri artırılarak
      II. Müşteri hizmet kalitesi artırılarak
      III. Sık uçan yolcu programları kullanılarak
      IV. Bilgisayar destekli rezervasyon sistemi kullanılarak
      4. Fiyat dışı rekabette yukarıdaki hangi yöntem ya da yöntemler kullanılmaktadır?
      a.Yalnız I
      b. I ve II
      c. I, II ve IV
      d. Hepsi
      5. Aşağıdakilerden hangisi işletmelerin birleşmeler yoluyla büyümesinin sağladığı avantajlardan değildir?
      a. İflası önlemek
      b. Ekipmanları yüksek fiyata elde etmek
      c. Sezonluk problemleri ortadan kaldırmak
      d. Uçuş haklarının bir işletmede toplanmasını sağlamak

      Sil
  7. Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Borçlanma ve İflas Kaynaklı Sorunlar
    MUSA GÖK

    YanıtlaSil
  8. Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Havayolu veya Uçakla ilgili Sorunlar
    ÇAĞATAY ÇALIŞKAN

    YanıtlaSil
  9. Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Yapısal Sorunlar Ayşe Bihter Gürses

    YanıtlaSil
  10. süleyman kaya
    Türkiye’de Havayolu Taşımacılığı

    YanıtlaSil
  11. ÖMER FARUK KOCABAŞ7 Temmuz 2020 08:48

    Ömer Faruk Kocabaş
    Havayolu taşımacılığında kaynaklar.

    YanıtlaSil
  12. Yağmur Şahin8 Temmuz 2020 05:04

    Yağmur Şahin
    Havayolu taşımacılığında kaynaklar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Şahin8 Temmuz 2020 05:06

      Yağmur Şahin - Düzeltme
      Havayolu Taşımacılığında Finansman İhtiyacı ve Finansal Planlama

      Sil
  13. Bekir Erdem Baykal
    Havayolu Taşımacılığında Finansman Kaynakları: Yabancı Kaynaklarda Finansman

    YanıtlaSil
  14. Yasemin Çetin9 Temmuz 2020 04:39

    Yasemin Çetin
    Havayolu Taşımacılığında Finansman Kaynakları: Özkaynaklarda Finansman

    YanıtlaSil
  15. Sebahat Yapıcı
    Avrupa’da Havayolu Taşımacılığı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1) Avrupa Birliği’nde tek pazar oluşturma hareketleri…………………yılların
      ardından başlamıştır. Açıklamada yer alan boşluğa uygun gelecek ifade aşağıdakilerden
      hangisinde doğru olarak verilmiştir?
      a) 1940
      b) 1950
      c) 1960
      d) 1970
      e) 1980
      2) Avrupa’da serbestleşme aşamalarının ilk aşaması hangi tarihte gerçekleştirilmiştir?
      a) 14 Aralık 1987
      b) 21 Mayıs 1987
      c) 19 Ağustos 1977
      d) 20 Eylül 1999
      e) 11 Eylül 2001

      3) Havayolu işletme lisansı, pazara giriş serbestliği, ücret tarifelerinin planlanması
      hususunda büyük adımlar atılmıştır. Sahiplik ve kontrol kısıtlamaları ortadan kaldırılmıştır.
      Birlik içindeki üye ülkenin vatandaşı istediği havayolu işletmesinin istediği kadar payına sahip
      olabilir ve yöneticilik yapabilir. Açıklamada ele alınan serbestleşme aşaması aşağıdakilerden hangisidir?
      a) 1.Aşama
      b) 2.Aşama
      c) 3.Aşama
      d) 4.Aşama
      e) 5.Aşama
      4) Avrupalı ülkeler Hollanda ……………….Havalimanı’nı kullanarak ABD’ye
      uçmaya başlamış ve Hollanda önemli bir üs haline gelmiştir. İlerleyen yıllarda ABD,
      diğerAvrupalı ülkeler ile de anlaşmalar yaparak o ülkelerden de (o ülkelerin havayolu
      işletmeleri ile) ABD şehirlerine uçuş düzenlenmesine olanak tanımıştır. Açıklamada yer alan
      boşluğa uygun gelecek ifade aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
      a) Schiphol
      b) Rotterdam
      c) Porto
      d) Rimini
      e) Düsseldorf

      5) 5. Trafik hakkı uygulamaya konulmuştur. Böylece bir havayolu işletmesi (kendi ülkesi
      hariç) ikinci bir ülkeden üçüncü bir ülkeye yolcu taşıması yapabilmiştir. ……….. ile
      ………….. bu modelin ilk kullanıcılarıdır. Açıklamada yer alan boşluklara uygun gelecek
      ifadeler aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
      a) ABD-Fransa
      b) ABD-Danimarka
      c) ABD-Türkiye
      d) ABD-Hollanda
      e) ABD-Japonya

      Sil
    2. Cevap anahtarı: 1-E 2-A 3-C 4-A 5-D

      Sil
  16. İlhan Hakverdi
    Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Vergi Sorunları ve Para Birimi Sorunları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşağıdakiler Aşağıdakilerden hangisi havayolu taşımacılığında finansal sorunlardan birisi değildir?
      Ulusal sorunlar
      Vergi sorunları
      Yapısal sorunlar
      Para birimi sorunları
      Uluslararası sorunlar

      2. Havayolunun finansman sağlayana yapacağı kira veya faiz ödemelerini vergiden düşme zorunluluğu olan vergi avantajlı ülkelerde dahi vergiye dair hangi risk devam eder?
      Vergi kanunlarının değişme riski
      Hükümet değişme riski
      İkili antlaşma değişme riski
      Faiz oranları değişme riski
      Enflasyon riski

      3. Dünya piyasasında uçak değeri genellikle hangi para birimi ile ifade edilen bir varlıktır?
      Amerikan Doları
      Avrupa Birliği Eurosu
      Japon Yeni
      İsveç Frankı
      İngiliz Poundu

      4. İngiliz kiraya verenler genellikle sterlin olarak bilanço düzenleyen şirketlerdir bu durum onlar için neden büyük bir sorun oluşturmamaktadır?
      Kolaylıkla başka para birimlerine çevreyle bildiği için
      İngiliz poundu değerli olduğu için
      Güçlü siyasal yapıya sahip olduğu için
      Havacılıkta güçlü bir konuma sahip olduğu için
      Merkez bankaları arasında antlaşmalar olduğu için
      5. İngiliz yasalarına göre, eğer anlaşmada borç ödemelerinin veya zararın açıkça belirli bir dövizle hesaplanacağı şart koşulmuşsa yargı neye karar verir?
      Söz konusu dövizi tanır
      Sadece İngiliz poundunu tanır
      Amerikan doları olarak belirler
      Değerli metal ve taşlar olarak belirler

      Sil
  17. Yıldız Güven
    Havayolu Taşımacılığında Varlık Kaynak Yapısı Üzerine Etkili Faktörler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1)
      I. OPEC Petrol Krizi,
      II. Asya Krizi,
      III. İran Devrimi,
      IV. Afganistan Savaşı,
      Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri 11 Eylül 2001 öncesinde havayolu taşımacılığını etkileyen krizlerdendir)
      A. I, II ve IV
      B. I, II ve III
      C. Yalnız IV
      D. Hepsi

      CEVAP: D
      2)
      I. İkili anlaşmalardaki sınırlamalar kontrol edilmeli ve sahipliği kolaylaştırıcı yönde çalışmalar yapılmalı,
      II. Avrupa havayollarının kredi sigortasını kullanma hakkı geliştirilmeli ve sürdürülmeli,
      III. Avrupa Birliği havayolu yönetimi için gerekli mevcut finansal seçeneklerin sayısını arttırmalıdır.
      Avrupa Birliği sektörün problemlerinin çözümü için 5 havayolunun temsil edildiği bir komite kurarak bazı finansal tavsiyelerde bulunulan bir rapor hazırlatmıştır. Bu raporda hangisi veya hangilerine yer verilmiştir?
      A. I ve II
      B. I ve III
      C. Yalnız III
      D. Hepsi
      CEVAP: D
      3) Orta vadede tanımlanan havayolları faaliyet giderlerine aşağıdakilerden hangisi örnek verilebilir?
      A. Teknisyen
      B. Yakıt
      C. İkram
      D. Acente Komisyonları
      CEVAP: A
      4)
      I. Havayolu işletmelerinin varlık ve kaynak yapısı üzerinde etkili bir başka faktör de borç/özsermaye oranıdır.
      II. Havayolu sektörünün, borç/özsermaye oranının çok yüksek olması hem maliyetlerde hem de gelirlerdeki küçük değişikliklere karşı işletmelerin oldukça duyarlı olmasına neden olmaktadır.
      III. Faizler yükseldiği zaman maliyetler azaltılarak veya gelirler artırılacak net karda artış sağlanabilir.
      Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri doğrudur?
      A. I ve II
      B. Yalnız III
      C. I ve III
      D. Hepsi
      CEVAP: D
      5) Dünyadaki havayollarının faaliyet karlarına bölgesel olarak bakıldığında, ..................... merkezli havayollarının krizlerden en az etkilenerek, diğer bölgelerdeki havayollarına göre çok daha iyi kar marjları ile çalıştıkları görülmektedir.
      Yukarıdaki boşluğu doldurunuz.
      A. Asya
      B. Avrupa
      C. Afrika
      D. Kuzey Amerika
      CEVAP: A

      Sil
  18. Faruk Değirmenci
    Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Türkiye

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. METEHAN AVCI
    Havayolu İşletmelerinin Sektörel Özellikleri

    YanıtlaSil