- Dünyada Havayolu Taşımacılığı 08.07.2020 Sunum Yapıldı--> Anlatıldı Kübra Koç
- Avrupa’da Havayolu Taşımacılığı 13.07.2020 Sunum Yapıldı--> Anlatıldı Sebahat Yapısı
- Türkiye’de Havayolu Taşımacılığı 16.07.2020-->Anlatıldı Süleyman Kaya
- Havayolu İşletmelerinin Ekonomik Özellikleri 21.07.2020-->Anlatıldı Büşra Yavuz
- Havayolu İşletmelerinin Sektörel Özellikleri 28.07.2020--> Anlatıldı Metehan Avcı
- Havayolu Taşımacılığına Etkileyen Faktörler 21.07.2020-->Anlatıldı Feyza Kaleli
- Havayolu Taşımacılığının Ekonomik Etkileri 22.07.2020-->Anlatıldı Fırat Koç
- Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Yapısal Sorunlar 22.07.2020--> Anlatıldı Bihter
- Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Uluslararası Sorunlar 23.07.2020--> Anlatıldı İbrahim Oğuzer Bayar
- Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Havayolu veya Uçakla ilgili Sorunlar 23.07.2020-->Anlatıldı Musa Gök
- Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Borçlanma ve İflas Kaynaklı Sorunlar 28.07.2020-->Anlatıldı Çağtay Çalışkan
- Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Vergi Sorunları ve Para Birimi Sorunları 28.07.2020-->Anlatıldı İlhan Hakverdi
- Havayolu Taşımacılığında Varlık Kaynak Yapısı Üzerine Etkili Faktörler 29.07.2020-->Anlatıldı Yıldız Güven
- Havayolu Taşımacılığında Varlıklar 29.07.2020
- Havayolu Taşımacılığında Kaynaklar 04.08.2020--Anlatılmadı Ömer Faruk Kocabaş
- Havayolu Taşımacılığında Finansman İhtiyacı ve Finansal Planlama 05.08.2020-->Yağmur Şahin
- Havayolu Taşımacılığında Finansman Kaynakları: Özkaynaklarda Finansman 06.08.2020-->Anlatılmadı Yasemin Çetin
- Havayolu Taşımacılığında Finansman Kaynakları: Yabancı Kaynaklarda Finansman 06.08.2020-->Anlatıldı Bekir Erdem Baykal
- Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Türkiye 11.08.2020-->Anlatıldı Faruk Değirmenci
- Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Kuzey Amerika 11.08.2020
- Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Avrupa 11.08.2020
- Havayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Asya 11.08.2020
Final Sınavı-12.08.2020
Oğuzer Bayar
YanıtlaSilHavayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Uluslararası Sorunlar
Fırat Koç
YanıtlaSilHavayolu Taşımacılığının Ekonomik Etkileri
FEYZA KALELİ
YanıtlaSilHavayolu Taşımacılığını Etkileyen Faktörler
1. Havayolu taşımacılığında ticari jet uçaklarının %40'ından fazlası Amerikan üreticilerinin Amerikan havayollarina teslim ettiği uçaklardan oluşmaktadır. Bu uçakların kaçı karşılanamayan siparişlerin geciktirilmesinden oluşmaktadır?
SilA) 5/2
B) 3/20
C) 1/3
D) 5/6
Cevap: C
2. 1. Ekonomik gelişme
2. Enflasyon
3. Havayolu karlılığı
4. Endüstrinin dönemselligi
Yukarıdakilerden hangisi/hangileri havayolu tasimaciligini etkileyen faktörler içinde yer alır?
A) Yalnız 1
B) 1 ve 3
C) 2 ve 3
D) Hepsi
Cevap: D
3. "Havayolları, kapasitelerini arttırabilmek için uçak sipariş ederler. Daha eski ve daha az verimli olan modelleri yenilemek için de yeni uçak satın alma yoluna gidebilirler."
Aşağıdaki faktörlerden hangisi açıklanan konuyla ilişkilidir?
A) Uçak yenileme
B) Enflasyon
C) Filo Kapasitesi
D) Havayolu Karlılığı
Cevap: A
4. Havacılık sektörünün hızlı bir gelişim gösterdiği son 50 yılda sektörel büyüme üzerinde çeşitli etkenlerden kaynaklı, daralma ve duraklama dönemleri olmuştur ancak hava trafiğini neredeyse tamamen durma noktasına getirecek kriz aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sars
B) Covid-19
C) İkiz Kuleler Saldırısı
D) 2008 Küresel Krizi
Cevap: B
5. Covid-19 krizi döneminde, Uzakdoğu-Asya bölgeleri başta olmak üzere dünya geneli hava taşımacılığı yolcu gelirleri 2020 yılı ilk çeyrekte yüzde kaç azalmıştır?
A) %20
B) %25
C) %30
D) %40
Cevap: A
Burak Oğulcan Yılmaz
YanıtlaSilHAVAYOLU TAŞIMACILIĞINDA VARLIKLAR
Kübra Koç 08.07.2020
YanıtlaSilDünyada Havayolu Taşımacılığı
1) Havayolu taşımacılığında ilk full kargo taşımaya ne zaman başlanmıştır?
SilA) 1949
B) 1951
C) 1955
D) 1957
2) Aşağıdakilerden hangisi hava ulaştırmasının dolaylı istihdam sağladığı alanlardan biri değildir?
A) Yakıt İkmal
B) İkram Hizmetleri
C) Seyahat Acentaları
D) Uçak Üreticileri
3) Havayolu taşımacılığının en çok yapıldığı ülke hangisidir?
A) İngiltere
B) İspanya
C) ABD
D) Qatar
4) I. ABD
II. Singapur
III. Japonya
IV. Bangladeş
Yukarıdakilerden hangisi elektronik eşya taşımacılığını en çok kullanan ülkelerdendir?
A) I, II
B) I, II, IV
C) II, IV
D) I, II, III
5) Aşağıdaki tarihlerden hangisinde ilk jet yolcu uçağı hizmet vermeye başlamıştır?
A) 1951
B) 1957
C) 1969
D) 1971
Büşra Yavuz
YanıtlaSilHavayolu İşletmelerinin Ekonomik Özellikleri
1.İşletmelerin fiyat rekabetini tercih etmemelerindeki neden nedir?
Sila.Karşılıklı bağımlılık
b.Fiyat kararlılığı ve fiyat dışı rekabet
c. Birleşmeler yoluyla büyüme
d.Sektöre girişte yüksek engeller
2. Havayolu işletmelerinin ölçek ekonomisi kullanmasının nedeni nedir?
a.Rakiplerine karşı avantaj elde etmek.
b. Pazarda büyük pay elde etmek
c.Birim maliyetleri düşürmek
d.Filosunu genişletmek
3. Serbestleşme öncesinde filoya uçakları nasıl katmışlardır?
a. Banka aracılığı ile kiralama
b. Sigorta şirketi aracılığı ile kiralama
c. Hem banka hem de sigorta şirketi aracılığıyla kiralayarak
d. Satın alarak
I. Reklam faaliyetleri artırılarak
II. Müşteri hizmet kalitesi artırılarak
III. Sık uçan yolcu programları kullanılarak
IV. Bilgisayar destekli rezervasyon sistemi kullanılarak
4. Fiyat dışı rekabette yukarıdaki hangi yöntem ya da yöntemler kullanılmaktadır?
a.Yalnız I
b. I ve II
c. I, II ve IV
d. Hepsi
5. Aşağıdakilerden hangisi işletmelerin birleşmeler yoluyla büyümesinin sağladığı avantajlardan değildir?
a. İflası önlemek
b. Ekipmanları yüksek fiyata elde etmek
c. Sezonluk problemleri ortadan kaldırmak
d. Uçuş haklarının bir işletmede toplanmasını sağlamak
1.a
Sil2.c
3.d
4.d
5.b
Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Borçlanma ve İflas Kaynaklı Sorunlar
YanıtlaSilMUSA GÖK
Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Havayolu veya Uçakla ilgili Sorunlar
YanıtlaSilÇAĞATAY ÇALIŞKAN
Havayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Yapısal Sorunlar Ayşe Bihter Gürses
YanıtlaSilsüleyman kaya
YanıtlaSilTürkiye’de Havayolu Taşımacılığı
Ömer Faruk Kocabaş
YanıtlaSilHavayolu taşımacılığında kaynaklar.
Yağmur Şahin
YanıtlaSilHavayolu taşımacılığında kaynaklar
Yağmur Şahin - Düzeltme
SilHavayolu Taşımacılığında Finansman İhtiyacı ve Finansal Planlama
Bekir Erdem Baykal
YanıtlaSilHavayolu Taşımacılığında Finansman Kaynakları: Yabancı Kaynaklarda Finansman
Yasemin Çetin
YanıtlaSilHavayolu Taşımacılığında Finansman Kaynakları: Özkaynaklarda Finansman
Sebahat Yapıcı
YanıtlaSilAvrupa’da Havayolu Taşımacılığı
1) Avrupa Birliği’nde tek pazar oluşturma hareketleri…………………yılların
Silardından başlamıştır. Açıklamada yer alan boşluğa uygun gelecek ifade aşağıdakilerden
hangisinde doğru olarak verilmiştir?
a) 1940
b) 1950
c) 1960
d) 1970
e) 1980
2) Avrupa’da serbestleşme aşamalarının ilk aşaması hangi tarihte gerçekleştirilmiştir?
a) 14 Aralık 1987
b) 21 Mayıs 1987
c) 19 Ağustos 1977
d) 20 Eylül 1999
e) 11 Eylül 2001
3) Havayolu işletme lisansı, pazara giriş serbestliği, ücret tarifelerinin planlanması
hususunda büyük adımlar atılmıştır. Sahiplik ve kontrol kısıtlamaları ortadan kaldırılmıştır.
Birlik içindeki üye ülkenin vatandaşı istediği havayolu işletmesinin istediği kadar payına sahip
olabilir ve yöneticilik yapabilir. Açıklamada ele alınan serbestleşme aşaması aşağıdakilerden hangisidir?
a) 1.Aşama
b) 2.Aşama
c) 3.Aşama
d) 4.Aşama
e) 5.Aşama
4) Avrupalı ülkeler Hollanda ……………….Havalimanı’nı kullanarak ABD’ye
uçmaya başlamış ve Hollanda önemli bir üs haline gelmiştir. İlerleyen yıllarda ABD,
diğerAvrupalı ülkeler ile de anlaşmalar yaparak o ülkelerden de (o ülkelerin havayolu
işletmeleri ile) ABD şehirlerine uçuş düzenlenmesine olanak tanımıştır. Açıklamada yer alan
boşluğa uygun gelecek ifade aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
a) Schiphol
b) Rotterdam
c) Porto
d) Rimini
e) Düsseldorf
5) 5. Trafik hakkı uygulamaya konulmuştur. Böylece bir havayolu işletmesi (kendi ülkesi
hariç) ikinci bir ülkeden üçüncü bir ülkeye yolcu taşıması yapabilmiştir. ……….. ile
………….. bu modelin ilk kullanıcılarıdır. Açıklamada yer alan boşluklara uygun gelecek
ifadeler aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
a) ABD-Fransa
b) ABD-Danimarka
c) ABD-Türkiye
d) ABD-Hollanda
e) ABD-Japonya
Cevap anahtarı: 1-E 2-A 3-C 4-A 5-D
Silİlhan Hakverdi
YanıtlaSilHavayolu Taşımacılığında Finansal Sorunlar: Vergi Sorunları ve Para Birimi Sorunları
Aşağıdakiler Aşağıdakilerden hangisi havayolu taşımacılığında finansal sorunlardan birisi değildir?
SilUlusal sorunlar
Vergi sorunları
Yapısal sorunlar
Para birimi sorunları
Uluslararası sorunlar
2. Havayolunun finansman sağlayana yapacağı kira veya faiz ödemelerini vergiden düşme zorunluluğu olan vergi avantajlı ülkelerde dahi vergiye dair hangi risk devam eder?
Vergi kanunlarının değişme riski
Hükümet değişme riski
İkili antlaşma değişme riski
Faiz oranları değişme riski
Enflasyon riski
3. Dünya piyasasında uçak değeri genellikle hangi para birimi ile ifade edilen bir varlıktır?
Amerikan Doları
Avrupa Birliği Eurosu
Japon Yeni
İsveç Frankı
İngiliz Poundu
4. İngiliz kiraya verenler genellikle sterlin olarak bilanço düzenleyen şirketlerdir bu durum onlar için neden büyük bir sorun oluşturmamaktadır?
Kolaylıkla başka para birimlerine çevreyle bildiği için
İngiliz poundu değerli olduğu için
Güçlü siyasal yapıya sahip olduğu için
Havacılıkta güçlü bir konuma sahip olduğu için
Merkez bankaları arasında antlaşmalar olduğu için
5. İngiliz yasalarına göre, eğer anlaşmada borç ödemelerinin veya zararın açıkça belirli bir dövizle hesaplanacağı şart koşulmuşsa yargı neye karar verir?
Söz konusu dövizi tanır
Sadece İngiliz poundunu tanır
Amerikan doları olarak belirler
Değerli metal ve taşlar olarak belirler
Yıldız Güven
YanıtlaSilHavayolu Taşımacılığında Varlık Kaynak Yapısı Üzerine Etkili Faktörler
1)
SilI. OPEC Petrol Krizi,
II. Asya Krizi,
III. İran Devrimi,
IV. Afganistan Savaşı,
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri 11 Eylül 2001 öncesinde havayolu taşımacılığını etkileyen krizlerdendir)
A. I, II ve IV
B. I, II ve III
C. Yalnız IV
D. Hepsi
CEVAP: D
2)
I. İkili anlaşmalardaki sınırlamalar kontrol edilmeli ve sahipliği kolaylaştırıcı yönde çalışmalar yapılmalı,
II. Avrupa havayollarının kredi sigortasını kullanma hakkı geliştirilmeli ve sürdürülmeli,
III. Avrupa Birliği havayolu yönetimi için gerekli mevcut finansal seçeneklerin sayısını arttırmalıdır.
Avrupa Birliği sektörün problemlerinin çözümü için 5 havayolunun temsil edildiği bir komite kurarak bazı finansal tavsiyelerde bulunulan bir rapor hazırlatmıştır. Bu raporda hangisi veya hangilerine yer verilmiştir?
A. I ve II
B. I ve III
C. Yalnız III
D. Hepsi
CEVAP: D
3) Orta vadede tanımlanan havayolları faaliyet giderlerine aşağıdakilerden hangisi örnek verilebilir?
A. Teknisyen
B. Yakıt
C. İkram
D. Acente Komisyonları
CEVAP: A
4)
I. Havayolu işletmelerinin varlık ve kaynak yapısı üzerinde etkili bir başka faktör de borç/özsermaye oranıdır.
II. Havayolu sektörünün, borç/özsermaye oranının çok yüksek olması hem maliyetlerde hem de gelirlerdeki küçük değişikliklere karşı işletmelerin oldukça duyarlı olmasına neden olmaktadır.
III. Faizler yükseldiği zaman maliyetler azaltılarak veya gelirler artırılacak net karda artış sağlanabilir.
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A. I ve II
B. Yalnız III
C. I ve III
D. Hepsi
CEVAP: D
5) Dünyadaki havayollarının faaliyet karlarına bölgesel olarak bakıldığında, ..................... merkezli havayollarının krizlerden en az etkilenerek, diğer bölgelerdeki havayollarına göre çok daha iyi kar marjları ile çalıştıkları görülmektedir.
Yukarıdaki boşluğu doldurunuz.
A. Asya
B. Avrupa
C. Afrika
D. Kuzey Amerika
CEVAP: A
Faruk Değirmenci
YanıtlaSilHavayolu Taşımacılığı ve COVID-19 Etkisi: Türkiye
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilMETEHAN AVCI
YanıtlaSilHavayolu İşletmelerinin Sektörel Özellikleri